Donnerstag, 12. April 2012

Coming Home..

Don't you ever feel like going home?
Don't you ever feel that need?
Don't you ever miss the smell from the house where you've grown?
Then you can't sleep

Wander down that old street
Seeing everyone
Don't you ever feel like going home?
Passing every old house
Seeing everyone
Don't you ever feel like going home?

Don't you ever miss the old house, the green garden, the ones,
Who made those first and dear memories?
The friends next door, the days before
The lack of thoughts about days in store

The stickers on that old fridge
The smell of yesterdays
Don't you ever feel like going home?
Wander down that old street
Seeing everyone
Don't you ever feel like going home?

Would it all change the same day your loved ones were gone?
Or would it stay the same?

Now it's coming clear to me
From now I'll always know
Home is not the darkness and snow
All would change the same day
The ones I know were gone
Then this place was no longer home

Petter Carlsen - Home 

Es ist soweit. Endlich kann ich "Nach Hause kommen". Die langen Jahre von ewiger Ungewissheit sind vorüber. Ich halte die Schlüssel meiner eigenen Wohnung in der Hand. Nicht mehr die große Reisetasche mitschleppen, egal wo ich bin. Endlich selbst entscheiden können, wann ich allein sein möchte. Ich kann alles gestalten, wie ich mag. Ein Traum erfüllte sich. Das, wonach ich mich so sehr sehnte. Der Neuanfang, nach dem ich mich sehnte, den mir der Frühling verriet. Ich lerne die Worte zu schätzen "Ich gehe nach Hause." "Ich bin zu Hause." Home, Sweet Home. Es tut so gut.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen